Autobus flota

1886an sortu zenetik gaur arte Dbusek ibilbide luzea egin du autobusei dagokienez. Konpainiak zaldiek tiratutako 6 kotxe ireki eta 6 kotxe itxirekin hasi zuen bere ibilbidea.

Tranbiak dituen 130 urteetan, Dbusek era askotako ibilgailuak erabili izan ditu donostiarrei zerbitzua emateko, hauek zehazki: mandoek eta zaldiek tiratutako tranbiak, tranbia elektrikoak, solairu bateko eta biko trolebusak, gasolinazko autobusak, diesel autobusak eta autobus hibridoak.  2014an Dbusek erabat elektrikoa den lehen autobusa sartu zuen bere flotan, flota garbiago eta iraunkorragoa erabiltzeko beste urrats bat gehiago eginda. 

Gaur egun Dbusek  18 metroko 27 autobus, 12 metroko 90 autobus, 10 metroko 3 eta 12 mikrobus ditu bere autobus flotan:

IRIZAR-i2e

IRIZAR-i2e

  • PTMA / PMA (kgf): 20000
  •  Eserleku kop.: 28
  •  Zutikako plazak: 45
  •  Motorra: elektrikoa
  •  Zilindro kop.: 0
  •  Potentzia erreala (ZP): 313
  • Autobus zenbakiak: 745, 746, 747

IMG_2546

SOLARIS URBINO 12 Hybrid

  • Tara (kgf): 11.430
  • PTMA / PMA (kgf): 19.000
  • Eserleku kop.: 26
  • Zutikako plazak: 81
  • Motorra: Marka: Cummins LTD
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 277
  • Zilindrada (c.c.): 6.700
  • Unitateak: 19
  • Autobus zenbakiak: 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799

IMG_2498

INTEGRALIA TATOO IN URBAN CLASE I

  • Tara (kgf): 3.700
  • PTMA / PMA (kgf): 5.500
  • Eserleku kop.: 13
  • Zutikako plazak: 13
  • Motorra: Marka: Mercedes Benz
  • Zilindro kop.: 4
  • Potentzia erreala (ZP): 163
  • Zilindrada (c.c.): 2.143
  • Unitateak: 8
  • Autobus zenbakiak: 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569

MAN-Lions-City-G

MAN Artik. Lion’s City G Euro 6

  • Tara (kgf): 16.779
  • PTMA / PMA (kgf): 28.000
  • Eserleku kop.: 40
  • Zutikako plazak: 121
  • Motorra: Marka: MAN
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 320
  • Zilindrada (c.c.): 10.518
  • Unitateak: 6
  • Autobus zenbakiak: 490, 491, 492, 493, 494, 495

DBUS-780-24_recortada

MAN Lion’s City Hybrid

  • Tara (kgf): 12.906.
  • PTMA / PMA (kgf): 19.000
  • Eserleku kop.: 25
  • Zutikako plazak: 67
  • Motorra: Motor elektrikoa
  • Zilindro kop.: 0
  • Potentzia erreala (ZP): 240
  • Zilindrada (c.c.): 6.871
  • Unitateak: 1
  • Autobus zenbakiak: 780

MAN NG 314 F

Man Artik. Lion´s City EEV

  • Tara (kgf): 16.540
  • PTMA / PMA (kgf): 30.000
  • Eserleku kop.: 41
  • Zutikako plazak: 102
  • Motorra: Marka: MAN 
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 320
  • Zilindrada (c.c.): 10.518
  • Unitateak: 6 
  • Autobus zenbakiak: 484, 485, 486, 487, 488, 489

Microbús-550-Exterior

MERCEDES O 616

  • Tara (kgf): 4.360.
  • PTMA / PMA (kgf): 6.250.
  • Eserleku kop.: 13
  • Zutikako plazak: 11
  • Motorra: Marka: Mercedes Benz
  • Zilindro kop.: 5
  • Potentzia erreala (ZP): 157
  • Abiadura maximoa , hau baino txikiagoa: 99 km/h 
  • Zilindrada (c.c.): 26.85
  • Unitateak: 2
  • Autobus zenbakiak:  557, 559.

MAN-NM-244-F

MAN NM 244-F

  • Tara (kgf): 9.945
  • PTMA / PMA (kgf): 16.550
  • Eserleku kop.: 14+1
  • Zutikako plazak: 65
  • Motorra: Marka: MAN
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 240
  • Abiadura maximoa , hau baino txikiagoa (C.V): 99 km/h
  • Zilindrada (c.c.): 6.871
  • Unitateak: 3
  • Autobus zenbakiak: 575, 576, 577

MAN-LIONS-CITY-273-E4

MAN LIONS CITY 273 E4

  • Tara (kgf): 11.640.
  • PTMA / PMA (kgf): 19.000
  • Eserleku kop.: 26
  • Zutikako plazak: 63
  • Motorra: Marka: MAN D
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 260
  • Zilindrada (c.c.): 11.967
  • Unitateak: 44
  • Autobus zenbakiak: 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743

MAN NL 263 F

MAN NL 263 F

  • PTMA / PMA (kgf): 19.000
  • Eserleku kop.: 29
  • Zutikako plazak: 64
  • Motorra: Marka: MAN D
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 260
  • Zilindrada (c.c.): 11.967
  • Unitateak: 21
  • Autobus zenbakiak: 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 663, 664, 665, 666, 668, 669, 670, 671, 672

MAN NG 313 F

Man Artik. NG 313 F

  • Tara (kgf): 16.500
  • PTMA / PMA (kgf): 28.000
  • Eserleku kop.: 40
  • Zutikako plazak: 97
  • Motorra: Marka: MAN D
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 311
  • Zilindrada (c.c.): 11.967
  • Unitateak: 14
  • Autobus zenbakiak: 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479,480, 481, 482, 483

MERCEDES-O-530-G

MERCEDES O 530 G

  • Tara (kgf): 16.962.
  • PTMA / PMA (kgf): 28.000.
  • Eserleku kop.: 42
  • Zutikako plazak: 99
  • Motorra: Marka: Mercedes Benz
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 408
  • Abiadura maximoa , hau baino txikiagoa: 99 km/h
  • Zilindrada (c.c.): 11.967
  • Unitateak: 1
  • Autobus zenbakiak: 462

MERCEDES-O-530

MERCEDES O 530

  • Tara (kgf): 11.340.
  • MTMA / MMA (kg): 18.500
  • Eserleku kop.: 28
  • Zutikako plazak: 73
  • Motorra: Marka: Mercedes Benz
  • Zilindro kop.: 6
  • Potentzia erreala (ZP): 408
  • Abiadura maximoa , hau baino txikiagoa: 99 km/h
  • ABS eta ASR  
  • Zilindrada (c.c.): 6.374
  • Unitateak: 2
  • Autobus zenbakiak:  612, 613

Dbusek ingurumena zaintzearen alde egiten du etengabe, eta horretarako bere flotaren efizientzia hobetzen du eta gutxiago kutsatzen duten motor eta erregaiak aukeratzen ditu.

EURO 0 eta  EURO 1 ibilgailuak desagertu egin dira, eta flotako autobusen %90 EURO 3ren gainetik daude, Euro 6 ibilgailuen % 11 barne direla. Autobus horiek une honetan diesel teknologiarako dauden autobusik garbienak dira, eta gas natural bidezko ibilgailuekin pareka daitezke (GNC). Duela gutxi Dbusek Euro 6 teknologia, gutxiago kutsatzen duen teknologia, duten 13 autobus berri gehitu ditu bere flotan, eta autobus berri horiekin EURO 1 teknologia zuten autobusak ordeztu dira. 

Dbus flota etengabe berritzen ari dela eta teknologia berrien aldeko apustua egin duela erakusten duen azken adibidea da flotan sartu berri duen autobus erabat elektrikoa, %100 elektrikoa, Irizarrek Dbusekin elkarlan estuan fabrikatutakoa. Irizarren i2e autobus elektrikoa Europan fabrikatu den mota honetako lehen ibilgailua da, eta ingurumenera  igortzen diren gas kutsatzaileak eta zarata desagerraraztea bermatzen du.

flota

2014ko abenduaren 31n, hau zen Dbuseko autobus flotaren banaketa igorpen mailari dagokionez (grafikoa ikusi).

Dbuseko flota igorpen mailari dagokionez