Berriak

Dbusek urrats berri bat emango du mugikortasuneko operadore integral bihurtzeko

Garraio iraunkorragoa eta integralagoa eskaintzeko, Dbusek garraio publikoaren pakete multimodalean oinarritutako mugikortasun-eredu berri bat kudeatu eta eskainiko die herritarrei.

Aspaldidanik, Dbus etengabe aritu da lanean, egokitzen eta gauzatzen aldaketak eta berrikuntzak, bai eskainitako zerbitzuari dagokionez (lineak zabaltzea, BRT lineak, etab.), bai etengabeko hobekuntza-prozesuei dagokienez, batez ere teknologiaren arloan, erabiltzaileei eskainitako zerbitzuari balio erantsi handiagoa eskaini ahal izateko (ordainketa azkarren eta eraginkorren sistema, kanal anitzeko informazio- eta komunikazio-sistemak, app eta web garapenak, etab.).

Azkenaldian, Covid dela eta, erresilientzia horiek premiazkoagoak izan dira, bai teknologia-mailan, bai erakunde-mailan. Horregatik guztiagatik, Dbusek urratsak ematen jarraitu nahi izan du, eta gaur egungo hiririk eraginkorrenen eta berritzaileenen mailan donostiarrei kalitatezko zerbitzu iraunkorra eskaintzen jarraitu nahi izan du.

Testuinguru horretan, gero eta ohikoagoa da hiriko autobus-garraio publikoko enpresak (udalek ohiko mugikortasun-eskaerei erantzuteko gehien erabiltzen duten bitarteko propioa) hainbat mugikortasun-zerbitzu kudeatzen amaitzea, hirien konfigurazio berriak (emisio baxuko eremuak, babes akustikoko eremuak eta abar ezartzea) nahiz hiri-konfigurazio berri horretatik sortzen diren mugikortasun-premia berriak (joan-etorri partekatuak, elkarreragingarritasuna eta intermodalitatea joan-etorrietarako, eta abar) eskatuz.

Dbus, bere aldetik, eraldaketa honi dagokion guztian, erabat prestatuta dago eta herritarrei garraio publikoko pakete multimodal batean oinarritutako mugikortasun-eredu berri bat kudeatzeko eta eskaintzeko atarian dago. Mobility as a Service (MaaS) kontzeptua da, dagoeneko praktikan Europako hiri garrantzitsuenetako askotan, herritarrei ibilgailu pribatuaren erabilerarako alternatiba sinple eta eraginkorra eskaintzeko dauden garraiobideak biltzen dituen zerbitzuari buruzkoa.

Azken batean, administrazio publikoek ibilgailu pribatuaren aurka lehiatzeko moduko mugikortasun-zerbitzu integratua eskaini behar diete herritarrei, eta, horretarako, mugikortasun-irtenbide integratzaileak jarri behar dituzte haien eskura, hirian ibilgailu pribatua erabiltzeari pizgarria kentzeko, eta, aldi berean, administrazioak herritarren zerbitzura jartzeko, kostu lehiakor batean eta kalitate-maila handiko integrazio-maila batean.

Gainera, MaaS sistema berria Dbusen ezartze hori bizkortu egin daiteke MITMAri (Garraio, Mugikortasun eta Ingurumen Ministerioa) eskatutako laguntza emateko aukeragatik, Ministerioaren programaren barruan, emisio txikiko eremuak ezartzeko eta hiri-garraioaren eraldaketa digital eta jasangarria egiteko.

DTK aurkeztu den hiru eskaeretako bat udalerri-elkarte bati dagokio. Donostia, Palma, Malaga eta Las Palmas de Gran Canaria udalerriek garraio publikoa digitalizatzeko egindako eskaera bateratua da, eta Donostiak izango du lidergoa.

Laguntza ematen bada, jarduera hauek egitea aurreikusten da, besteak beste:

  • Ordainbideak digitalizatzea: QR kodeen bidezko ordainketak, aldi baterako titulu berriak, ordainketa-funtzionaltasun berriak ahalbidetzen dituzten ezeztagailuak berritzea, etab.
  • Komunikazio- eta informazio-sistemak digitalizatzea: Aplikazio berria erabiltzaileentzat funtzionaltasun berriekin, informazio-panelen ordez bistaratze hobeagoa dituzten beste batzuk jartzea, etab.
  • Funtzionaltasun hobeak dituzten markesina adimendunak instalatzea: aforoak kontrolatzeko sentsoreak, publizitate digitala, kortesiazko argiak, braillez irakurtzea, entzuteko moduan gidatzeko sistema bat, laguntza iskatikoa, markesinaren kristalezko banda seinaleztatzaileak, etab.
  • Aforoak kontrolatzeko eta jatorri-helmuga matrizeak algoritmo matematiko prediktiboaren bidez kalkulatzeko sistema.
  • Autobusak sentsorizatzeko eta monitorizatzeko sistemak: arrapala adimendunak, bidaiariak zenbatzea, presio pneumatikoak, aire girotua, etab.

Datozen asteetan, DTK mugikortasun-operadore integral bihurtzeko udal-izapideak hasiko direla aurreikusten da.